لویالتی loyalty

تولید کننده دستگاه های پوز بانکی و سوئیچ های لویالتی وebankو سخت افزار های بانکی

لویالتی loyalty

تولید کننده دستگاه های پوز بانکی و سوئیچ های لویالتی وebankو سخت افزار های بانکی

لویالتی loyalty

شرکت خاتم توس تولید کننده دستگاه های پوز بانکی و سوئیچ های لویالتی وebankو سخت افزار های بانکی؛شرکت خاتم توس با تکیه بر نیرو های نخبه داخلی و بر رویه اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال توانسته است دستگاه های پوز بانکی و سوئیچ های لویالتی و ebank و سخت افزار های بانکی را تولید و طراحی میکند.

دنبال کنندگان ۵ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

هک/هک چیست؟،هکر کیست؟

دوشنبه, ۲۹ بهمن ۱۳۹۷، ۱۱:۳۷ ق.ظ | خاتم توس | ۰ نظر


این دو کلمه همیشه لرزه بر اندام حتی ابرشرکت‌ها می‌اندازد، هک و هکر ، به این دوکلمه خواهیم پرداخت.

هک (به لاتین: hack) به معنی رخنه کردن و دزدی اطلاعات یا تغییر آن‌ها است. البته هک کاربردهای زیادی دارد. رمزگشایی (crack) نیز از موارد مهم و اساسی هک محسوب می‌گردد.


فرایند هک می‌تواند بسیار پیچپده و برای افراد غیرمتخصص غیرقابل درک باشد. معمولاً هک با هدف و مقصود خاصی صورت می‌گیرد، آمارها نشان می‌دهد هک بیشتر برای جنبه‌های مالی استفاده می‌شود.

هکر به کسی گفته می‌شود که توانایی هک و رخنه کردن را داشته باشد. معمولاً این افراد دارای ضریب هوشی بالا، سرعت عمل فوق‌العاده و آگاه به کاری که می‌کنند هستند. کار هکرها هم می‌تواند گروهی باشد و هم فردی؛ که معمولاً هکرهای گروهی دارای قدرت و توان بالاتری می‌باشند.


هکرها همگی مخرب و سارق و وحشتناک نیستند، بلکه آن‌ها نیز خوب و بد دارند. معمولاً هکرها براساس فعالیت و اطلاعاتشان به گروه‌هایی که بیشتر به رنگ کلاهشان شناخته می‌شوند تقسیم می‌شوند:


هکر کلاه سفید: این گروه از هکرها به سرورها و سیستم‌ها نفوذ می‌کنند اما نه با نیت بد، بلکه قصد آن‌ها آزمایش امنیت و توانایی هدف و پیدا کردن باگ‌ها و حفره‌های امنیتی آن است که معمولاً به این کار تست نفوذ می‌گویند.

هکر کلاه سیاه: این گروه از هکرها در مقابل هکرهای کلاه سفید قرار دارند و قصدشان از نفوذ سودشخصی و موارد غیراخلاقی می‌باشد.

هکر کلاه صورتی: هکرهایی را می‌گویند که اطلاعاتشان در حد یک هکر سفید یا سیاه نیست و معمولاً با استفاده از برنامه‌های ساخته شده توسط دیگران، اقدام به هک می‌کنند.

هکر کلاه خاکستری: به هکرهایی گفته می‌شود که اغلب هدفشان از هک صرفاً برای تفریح است.



نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی